ТАИНСТВО ИСПОВЕДИ

Покаяние есть таинство, в котором верующий, исповеданием грехов своих пред священником и через прощение от него получает невидимое прощение от Самого Господа Исуса Христа.

1. Услышим заповедь Господню передающу нам евангелистом Лукою: проповедати покаяние и отпущение грехов, в первое свое явление учеником и иже бяху с ними (Лука, зач. 103,104)

2. Благовестник, от Иоанна, зачало 14, лист 77: Ибо на последняя лета отлагая покаяние, и нетщайся зде очиститися покаянием и улучити здравие душевное, напоследок не улучает исцеления.

3. Апостол Иаков заповедует: исповедуйте убо друг другу согрешения, и молитеся друг за друга, яко да исцелеете…Братие, аще кто в васзаблудит от путиистинны, и обратит кто его, да весть яко обративыйгрешника от заблуждения пути его, и спасет душу от смерти, и покрыет множество грехов. (зачало 57)

4. Захарий Копистенский: « О исповеди пригодной в недостатку православных презвитеров, и под час преследования нынешнегоот латиномудрствующих и в краях в некоторых иереов неставало. А однако смотрение и разсуждение в той мере у отцов святых, в недостатку презвитеров православных, и под час преследования нынешнего на нас россов от папежников от тех, которыя с ними заодно мудрствуют, такожде в странах дальних, в которых бы православных иереов недоставало, будущих тогда до латынских князей, и до панов, с папежем римским верующих неудаючись, и не оных призывати, несть бо вем избавления рече пред оными исповедати. Первая наука, пред разумными и умными, любо иеродиаконы, любо монахом, или такожде пред простым человеком, якоже Иаков апостол глаголет во главе 5-ой, учит исповедати друг другу грехи, и молитися друг за друга,яко да исцелеете. И паки: друг друга тяготы носити и тако да исполните закон Христов.

5. Феодор Студит: «Не противно правилам и простому монаху назначать епитимии.» (часть 8 , стр.601)

6. Номоканон на листу 730 глаголет: Вопрос: Если некоторые священники не искусные слову, во еже приимати помышление, другие же не суще священницы знают сей искус, достоит ли таковым помышления приимати неких или нет? Ответ: Если кто есть священник неискусен же, а другий не священник искус же имея духовного деяния, сему паче священника праведно есть помышления приимати, и правильно исправляти.

7. Св. Иоанн Златоуст: «Аще прегрешением прегрешит человек в грех впад, изнурит же плоть тела своего, и испытает кости мозгов своих в посте и плачи, ничтоже успеет. Аще ли изречет человеку грехи своя на срам себе, ради сего оправдится.» (толкование на послание коринфом апостола Павла, лист 645)

8. Потребник Иосифовский: «Аще кто не повинется церковному уставу, правилом сим, ни о том потрудитися хощет, а зло творяй не престанет, ни кается о том, таковыйгорши поганых есть еретик» (лист 131).

9. «Аще убо християнин без покаяния умрет, то недостоин над ним иерею пети, ни приношения зань пренести, яко не исполнил закона Божия и веры християнския.» (там же, стр 148)

10. Послание святаго Фотия митрополита московского во Псков в лето 6927 (1419) года: «А которыя люди живут без покаяния и отца духовного не держит, аще и к церкви приходят, не приимати приношения от них к церкви. А своим детем духовным возбраняйте с таковыми ни ясти ни пити, ни в своя призывати, ниже к ним ходити, понеже сии сами отлучишася стада словесных овец.»

11. От жития Василия Новаго, хождение Феодорино, мытарство 13: « Аще ктоупразднится на покаяние и престанет от злых яже творяше, и не исповедает отцу духовному грехи яже сотворил есть прежде, и надеется якодовольно есть ему на спасение токмо отступление от них, то аще и постится, еже на долго время, ни есть ему на пользу аще не исповедует якоже подоьает»

12. Там же мытарство 20: «Яко аще кто исповесть духовному отцу своя помышления, облегчение о них приемлет. Аще ли кто в себе скрыет, несть Христов, но антихристов..

Hosted by uCoz